Dimecres, 20 De Setembre De 2017
Raval del Pont, 6 (Sant Antoli), Talavera - 25213 Telèfon: 973540001 Fax: 973540163
ajuntament@talavera.ddl.net

16/12/2009

Característiques

Talavera
S'aixeca a la part occidental del terme a, 791 d'actitud, en el pendent d'una muntanya coronada per l'antic castell.L'església parroquial es troba a pocs metres del clos urbà, al cim de la serra i conserva una portalada romànica del S.XII i un pany de paret. L'eixamplaren modernament i li donaren un senzill estil Neoclàssic i posaren l'entrada a la façana de llevant. En el punt més elevat estan situades les restes del castell i més a ponent del poble hi ha una torre cilíndrica que hom anomena molí de Vent. El poble situat al pendent, conserva algun carrer cobert i el carrer del Call.
El poble tenia una capella dedicada a la Mare de Déu del Roser. Els Alemany de Cervelló eren senyors de Talavera al segle XII i Guerau d'Alemany de Cervelló la cedí al seu nebot Guillem d'Aguiló: aquest llinatge la senyorejà fins a la segona meitat del segle XIV que passà a ser parentiu de la família So: els Joans i Antonis se So s'hi succeïren fins l'any 1563. Els Burgués i de So, o Burguès i Santcliment, foren després els senyors d'aquests pobles; des de 1753 el senyor era D. Gaietà Maria de Santcliment de Pignatelli, marquès de Rubí.
Entre les famílies del poble el cognom Truiols o Trullos hi perdura des de fa set centúries. Tant aquí com a Pavia es conserva Can So.